Label

RISAU TIADA ZURIAT (SAKIT TUAN)

SAYA berusia awal 40-an dan berkahwin lima tahun lalu, namun belum dikurniakan cahaya mata. Saya mempunyai masalah kerandut zakar, yang apabila disentuh saya merasa bengkak pada urat di kedua-dua buah zakar.

Saya juga cepat klimaks hingga berlakunya pancutan pramatang. Zakar saya juga makin mengecil dan jarang mengeras pada waktu pagi.

SUAMI DERITA
Perak

RAMAI mengalami masalah kesihatan lelaki seperti yang berlaku kepada anda dan mereka masih mengharapkan ‘mukjizat’ atau keajaiban untuk pulih.

Perkara ini tidak akan berlaku selagi anda dan mereka tidak berusaha. Anda sepatutnya berjumpa doktor keluarga untuk merujuk masalah dialami.

Sekurang-kurangnya doktor boleh melakukan pemeriksaan untuk mengenal pasti keadaan buah zakar sama ada ia bermasalah atau normal.

Jika doktor tidak dapat membantu, anda boleh memintanya merujukkan anda kepada pakar. Daripada pemeriksaan pakar akan dapat jelaskan masalah anda. Tanpa pemeriksaan, doktor sukar memberi penjelasan daripada maklumat diberi.

Daripada apa yang anda nyatakan, sukar saya memberi penjelasan tepat. Yang jelas, anda dan pasangan belum dikurniakan cahaya mata.

Anda dan pasangan sepatutnya berjumpa doktor supaya kedua-dua pihak menjalani pemeriksaan mencari masalah kesuburan.

Untuk mendapatkan anak, asalkan ereksi boleh berlaku dan disalurkan ke dalam faraj dan ejakulasi berlaku di dalamnya, kemungkinan kehamilan boleh berlaku.

Mengenai masalah cepat klimaks dan saiz zakar, itu lebih kepada isu kepuasan seks kedua-dua pihak.

Ia boleh diselesaikan dengan rawatan dan bantuan seperti ubat yang mampu memanjangkan tempoh hubungan kelamin dan peralatan diluluskan untuk membesarkan zakar secara selamat.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan