Label

RISAU PETANDA KANSER SERVIKS (SAKIT PUAN)


SAYA berusia 25 tahun mempunyai seorang anak berusia dua tahun. Masalah saya kini apabila saya dan suami bersama, keluar darah, tapi sedikit dan tidak sakit. Untuk pengetahuan puan, saya mengalami masalah haid tidak teratur.

Lebih memeranjatkan saya baru-baru ini apabila saya membaca artikel bertajuk, "Pendarahan Ketika Bersama Adalah Petanda Kanser Serviks".

Adakah kenyataan itu benar? Apa yang harus saya lakukan? Apakah tanda sebenar kanser serviks?

Ana
Kuala Lumpur

PENDARAHAN ketika atau selepas bersama adalah satu daripada petanda kanser serviks apabila kanser terbabit menjadi mudah luka sama ada secara sentuhan jari mahupun zakar. Tetapi ia tidak semestinya begitu.

Masalah lain juga boleh menyebabkan pendarahan ketika atau selepas bersama misalnya polip yang muncul ke pintu serviks, luka jangkitan serviks, keadaan ektropion serviks dan seumpamanya. Eloklah anda menjalani pemeriksaan doktor untuk kepastian.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan