Label

2 JUTA LELAKI MALAYSIA MATI PUCUK (SAKIT TUAN)

KIRA-KIRA 2.4 juta lelaki menghadapi masalah lemah tenaga batin dan mati pucuk. Keadaan lebih ketara apabila mereka gagal memberi kepuasan seks kepada isteri masing-masing menyebabkan ramai hilang fokus terhadap seks.

Malah, ada yang takut tidur bersama isteri kerana tidak dapat melayan karenah isteri menjadikan mereka bertambah fobia. Keadaan semakin buruk apabila ramai di kalangan lelaki malu untuk berterus terang kepada isteri masing-masing.

Kesannya, 60% wanita khususnya para isteri mengadu tidak dapat kepuasan seks yang maksimum. Rata-rata mereka mengeluh kerana pasangan mereka mengelakkan diri dari tidur bersama di ranjang.


Seorang penyelidik, Dr Khairil Azhar Ishak berkata masalah seksual berpunca dari beberapa fenomena yang sering dihadapi oleh kaum lelaki.

Ramai lelaki yang berusia 40 tahun ke atas sering menghadapi masalah penyakit buah pinggang, darah tinggi dan kencing manis tegar menyebabkan keinginan seks mereka terjejas.

"Ramai kaum lelaki mengaku mereka menghadapi masalah seksual yang ketara. Ini ditambah lagi apabila malu untuk mendapatkan rawatan doktor," ujarnya.

Tambahnya, selagi masalah penyakit yang mereka hadapi itu tidak pulih, selagi itu masalah seksual akan menyelubungi hidup mereka. Mereka hilang minat terhadap seks menjadikan mereka gagal memberi kepuasan kepada isteri masing-masing.

Dr Khairil juga tidak menolak kemungkinan ramai kaum lelaki yang berusia di bawah 40 tahun turut sama menghadapi masalah serupa.

Selain masalah penyakit, terdapat beberapa faktor lain yang menjurus kepada masalah lemah tenaga batin dan mati pucuk. Antaranya hubungan seks bebas semasa muda, kerap melakukan onani, tidak menjaga pemakanan yang sempurna dan tidak menjalani senaman.

Malah, ada juga punca menjuruskan kepada pembabitan penagihan dadah yang ketara. Mereka ini menghadapi masalah seksual yang kronik.

Ada juga lelaki yang menghadapi masalah seksual mempunyai keinginan seks yang tinggi. Malangnya, mereka mengalami masalah lemah tenaga batin, lebih teruk lagi mati pucuk.

Dr Khairil merupakan salah seorang pakar Perubatan Teknologi Nano mempunyai pengalaman luas dalam masalah seksual menasihatkan mereka yang menghadapi masalah seksual segera dapatkan rawatan doktor tanpa rasa malu.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan