Label

TIADA SIAPA MENANG ATAU KALAH (SAKIT TUAN)

SAYA berusia 26 tahun dan berkahwin enam bulan lalu. Saya menghadapi masalah pancutan pramatang dan hanya mampu bertahan dua minit.

Sebelum ini saya bergantung kepada satu produk diberi nama 'magis tishu' (Tishu Abtisptic) tetapi lama-kelamaan ia langsung tidak memberi kesan. Adakah zakar saya tidak normal atau dalam kategori lemah?

KHAI
Kedah

HUBUNGAN intim suami isteri adalah untuk keseronokan. Pasangan boleh melakukannya tanpa apa-apa halangan dan batasan, kecuali ketika haid atau menerusi dubur.

Batasan ini bukan saja daripada pandangan Islam, tetapi juga kesihatan. Kata orang, tepuk dada tanya selera. Pendek kata jika tidak puas, anda perlu melakukannya lagi.

Jika penat, berhenti dan rehat dan jika kembali hangat, teruskan hubungan. Anda baru berjinak-jinak dengan hubungan intim.

Memang seronok dan kadangkala menghampakan jika tidak selari dengan hajat dan kehendak anda. Namun, kenapa perlu hampa, sedangkan ia boleh dilakukan tanpa batasan.

Jika pasangan terasa mahukan hubungan intim, lakukan saja. Dalam hubungan intim, tiada yang menang atau kalah. Ia bukan tempat untuk bertarung atau membuktikan siapa lebih kuat atau hebat.

Semua ini tidak perlu jika anda dan pasangan senang dan bahagia antara satu sama lain.

Dalam keadaan senang, tenang, lega, seronok, mesra dan bahagia, tentu perasaan ceria menjadi nyata dan tiada tekanan.

Mengikut istilah cepat klimaks, jika ejakulasi berlaku kurang dari seminit, ia dikatakan bermasalah. Kajian pernah dilakukan di Australia untuk mengira masa zakar berada dalam faraj mendapati, ejakulasi tercepat ialah lima saat dan paling lama 24 minit.

Selepas mendapat maklumat daripada wanita, didapati sebilangan kecil kurang berpuas hati dan tahap kepuasan wanita ialah kepada pemanasan diberikan pasangan.

Anda menggunakan 'tisu magik' tanpa mengetahui ia mengandungi kimia dan racun perosak. Jika bahan itu memberi alahan kepada kulit dan mukosa faraj isteri anda, alangkah dasyat perbuatan itu. Jika terjadi, ia bukan lagi memberi kepuasan, tetapi penyakit.

Sama juga jika anda menggunakan gambir Sarawak atau bahan yang boleh melecur atau membuatkan kulit zakar kebas. Tentu kulit faraj yang sensitif akan rosak.

Tidak hairan jika pasangan kepada lelaki yang kerap mengguna bahan krim atau cecair yang dijual di pasaran luar tanpa rujukan doktor, mengalami masalah keputihan yang ketara setiap kali selepas bersetubuh.

Saya cadangkan anda supaya berjumpa doktor. Jika berminat, sila hubungi saya di dr_tambi@yahoo.com.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan