Label

KURANG INFORMASI (SAKIT TUAN)

Percaya maklumat tidak tepat bahayakan alat kelamin

Ramai mengajukan persoalan mengenai cara dan alat membesarkan alat kelamin lelaki. Malah, tidak kurang cuba mengurut dengan minyak yang disangka boleh membantu membesarkannya.

Imam An-Nawawi pernah menyatakan, anggota kelamin menjadi tidak berguna  jika tidak digunakan. Beliau juga menggalakkan anggota kelamin dibelai untuk mengekalkan fungsi dan menyegarkannya serta mencadangkan minyak tertentu bagi memudahkan kita membelainya.

Mungkin amalan itu masih dikekalkan tetapi caranya banyak berbeza dan tidak mengikut panduan ulama itu.

Kini, muncul pelbagai cara dan minyak yang didakwa boleh digunakan untuk membesarkan kelamin lelaki. Jika tiada kajian terperinci, cara itu oleh membahayakan anggota kelamin kerana mungkin bahan campuran minyak terbabit beracun dan berbahaya.

Menurut Imam An-Nawawi, urutan dan belaian adalah untuk menyegarkan anggota kelamin supaya ia terus sihat dan berfungsi dengan baik, tapi apa diamalkan kini lain pula jadinya.

Kini, ramai lelaki cuba mengurut 'senjatanya' dengan menggunakan pelbagai jenis minyak untuk membesar dan menambah saiz.

Sebenarnya, cara itu salah. Penggunaan minyak 'dhab', minyak lintah dan pelbagai jenis minyak lagi di pasaran kini adalah berbahaya dan boleh merosakkan kulit zakar.

Saya pernah mengendalikan kes lelaki menggunakan minyak lintah dan krim lintah di pasaran yang diberikan bersama pam vakum. Dia menggunakannya untuk membesarkan alatnya.

Bagaimanapun, apa yang berlaku ialah kerosakan otot dalaman dan kerosakan kulit zakarnya yang kelihatan seperti melecur dan menjadi bengkak.

Sudah tentu apa yang diingini tidak tercapai, malah menjadi rosak pula. Kesudahannya, alat kelaminnya mengecut dan kini terpaksa memakan ubat setiap kali ingin melakukan hubungan seks dengan isteri.

Punca kepada masalah ini ialah kerana dia mendapat maklumat tidak tepat. Pendek kata, tiada ubat atau urutan boleh membesarkan zakar dengan sihat dan elok.

Jika ingin menambah saiz, dapatkan khidmat doktor dan beli produk yang diuji dan mendapat pengesahan. Jangan menyesal kemudian hari kerana ia tiada berguna lagi.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan