Label

BERSENTUHAN BOLEH TAMBAH KUALITI (SAKIT TUAN)

SAYA mendirikan rumah tangga setahun lalu. Namun, saya mendapati tempoh 'bersama' isteri sangat pendek iaitu hanya beberapa minit. Bagaimana harus saya tangani masalah ini dan apakah tips untuk kekal lama sewaktu melakukan hubungan seks dengan pasangan?

LAN
Kuala Lumpur

CEPAT klimaks ialah istilah yang digunakan apabila ejakulasi berlaku kurang seminit. Kiraan masa dilakukan daripada peringkat penetrasi sehingga ejakulasi. Jika anda boleh tahan beberapa minit, itu sudah bagus.

Namun apabila kualiti hubungan intim diambil kira dan pasangan atau seorang daripada mereka merasai kekurangan, tentu ia perlu dikendalikan dengan baik.

Mungkin pasangan yang inginkan masa lama perlu melihat kemampuan pasangannya dan mungkin membantunya dengan memandunya melakukan sentuhan intim yang diperlukannya untuk dia berada dalam keadaan hangat dan cepat mencapai klimaks.

Adegan pemanasan perlu dipertingkatkan sebelum aksi zakar-faraj. Kekurangan daripada aspek kualiti boleh diperbetulkan dengan kuantiti, iaitu anda melakukan beberapa pusingan memandangkan anda berdua masih muda dan bertenaga.

Anda akan dapati beraksi selepas bangun tidur memberi tenaga ereksi yang padat dan kekal walaupun sudah mencapai ejakulasi. Lain pula jika anda dalam keadaan letih, jika ejakulasi berlaku cepat, ereksi juga cepat mengendur.

Dayungan dengan zakar kekal dalam faraj dan gerakan tertumpu ke pangkal zakar tidak membangkitkan perasaan ghairah kerana pangkal zakar tidak sensitif.

Lain pula jika dayungan tertumpu kepada penghujung zakar. Kaedah ini dikenali sebagai 'Coital Alignment Technique'.

Selain itu, penggunaan cincin tambat zakar diperbuat daripada silikon (tidak mencerut berbanding cincin diperbuat daripada benda keras seperti kayu, besi, batu jed atau getah) sedikit sebanyak dapat mengurangkan sensitiviti zakar dan mengekalkan ereksi jika secara kebetulan ejakulasi cepat.

Anda boleh mendapatkan cincin ini daripada highcape@gmail.com. Namun, jika semua tips diberi tidak berkesan, anda perlu mendapatkan rawatan profesional.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan