Label

LENDIR, DARAH SELEPAS HAID (SAKIT PUAN)

SELEPAS saya membuang air, saya dapati ada lendir bersama sedikit darah keluar. Hal ini berlaku sebelum saya berkahwin lagi. Kebiasaannya ia berlaku selepas habis haid.

Saya musykil sama ada ia darah haid atau saya mempunyai masalah di bahagian rahim.

Kini saya sudah berkahwin hampir dua bulan dan ketika bersama, saya berasa sangat sakit tetapi tidak tahu sama ada selaput dara sudah pecah atau sebaliknya. Ini kerana selepas bersama, saya dapati tiada sebarang darah sewaktu saya membuang air.

Kejadian sama berulang iaitu saya didatangi haid pada 16 hingga 24 Disember lalu namun pada akhir Disember, saya dapati keluar lendir bersama darah selepas saya membuang air.

Adakah keadaan ini salah satu petanda kanser? Adakah keadaan ini juga menyebabkan saya sukar menimang cahaya mata? Adakah ia boleh memudaratkan?

Hid,
Selangor


Sudah Bertunang? Ingin Berkahwin? Klik Disini!

SAYA tidak dapat menjawab soalan anda dengan pasti kerana anda tidak mendapatkan pemeriksaan doktor.

Kanser rahim memberi petanda pendarahan ‘haid’ di luar jangkaan. Namun, petanda yang sama ini juga boleh turut disebabkan oleh penyakit lain yang bukan kanser.

Sukar untuk membezakan berdasarkan pertanyaan saja, lebih-lebih lagi jika masalah itu berulang. Eloklah anda mendapatkan pemeriksaan pakar sakit puan terlebih dulu.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Rahsia Rumahtangga Bahagia! Klik Disini!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan