Label

BIMBANG KEADAAN TAK NORMAL (SAKIT PUAN)

SAYA baru saja bernikah selama dua minggu. Ketika pengalaman pertama bersama suami, saya mengalami pendarahan yang banyak.

Keadaan ini berlarutan sebanyak tiga kali apabila saya bersama suami. Adakah keadaan ini normal?

Saya ada bertanya kepada kawan-kawan yang sudah berpengalaman, tiada seorang pun antara mereka yang menempuh pengalaman serupa.

Adakah ini perkara biasa atau saya harus bertemu doktor?

Wawa,
Kuala Lumpur


Sudah Bertunang? Ingin Berkahwin? Klik Disini!

MUNGKIN ini disebabkan luka yang belum sembuh pada selaput dara. Bagaimanapun, mungkin ia disebabkan trauma pada bahagian lain, contohnya koyakan pada dinding faraj, luka pada serviks (pintu rahim) dan seumpamanya.

Berjumpalah pakar sakit puan. Lazimnya alat spekulum akan dimasukkan ke dalam faraj bagi membolehkan doktor melihat keseluruhan permukaan faraj dan serviks.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Rahsia Rumahtangga Bahagia! Klik Disini!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan