Label

RISAU TIDAK BERFUNGSI

Soalan

SAYA pemuda berusia 25 tahun, tidak merokok dan tidak pernah melakukan hubungan seks. Bagaimanapun, baru-baru ini alat sulit saya tidak tegang, malah seperti tidak berfungsi. Adakah saya akan mengalami masalah ereksi ketika berkahwin nanti?

MAT BINGUNG
Dungun, Terengganu

Sudah Bertunang? Ingin Berkahwin? Klik Disini!

Jawapan

KETIKA remaja, alat sulit melalui perubahan tumbesaran dan ketika itu memang ereksi kerap dan sukar dikawal. Lama-kelamaan kekerapan ereksi terhad kepada waktu tertentu seperti ketika lelaki itu mengalami rangsangan seksual atau ketika bangun dari tidur pada waktu pagi atau malam.

Memang kekurangan ereksi pada waktu pagi menjadi tanda awal masalah ereksi.

Bagaimanapun, jika anda boleh mencapai ereksi ketika dalam keadaan terangsang dan kerap mengalami ereksi pagi dan ketika terasa hendak membuang air kecil dan bangun pada waktu pagi, ia membuktikan anda sihat dan fungsi ereksi anda normal.

Anda tidak boleh bandingkan situasi masa kini berbanding ketika anda remaja. Kini, anda ada kawalan minda dan tidak akan mencapai ereksi jika anda tidak mengizinkannya. Ini yang dikenali sebagai kawalan diri.

Justeru, jangan salah faham kerana jika anda mengalami tekanan dan tidak yakin kepada kemampuan syahwat anda, anda boleh mengalami masalah ‘disfungi erektil psikologikal’.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Rahsia Rumahtangga Bahagia! Klik Disini!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan