Label

ISTERI SELALU LETIH

Soalan

ISTERI saya guru dan berusia 38 tahun. Masalah saya adalah, beliau selalu kepenatan dan cepat tidur, biasanya sekitar jam 8.30 malam.

Kami biasa melakukan hubungan seks dua kali seminggu. Apabila saya memerlukannya, saya terpaksa mengejutkan beliau dan saya berasa bosan serta tercabar.

Adakah ubat di pasaran untuk mengelakkan beliau keletihan dan cepat tidur?

DINIE
Batu Pahat, Johor

Sudah Bertunang? Ingin Berkahwin? Klik Disini!

Jawapan

TIDUR mustahak untuk kelegaan tekanan yang dialami tubuh badan. Jika letih, tentu kita berasa lemah dan mengantuk. Jika kebetulan tidak cukup tidur, seseorang itu berasa lebih mengantuk.

Namun, ada kemungkinan kelemahan itu berlaku akibat kurang sihat seperti tidak mengamalkan gaya hidup sihat.

Sehubungan itu, amalkan gaya hidup sihat seperti senaman berkala, makan makanan seimbang dan jaga berat badan ke peringkat unggul, tidak obesiti dan tidak kurus serta jauhi tekanan atau urus tekanan dengan bijak.

Semua itu dapat membantu meningkatkan daya fungsi badan dan kecerdasan otak dan minda, selain dapat menahan daripada mengantuk.

Bagaimanapun, tidur itu mustahak dan jika dapat terlelap seketika, itu baik untuk mendapat minda lebih cergas. Tidak apa jika pasangan anda terlelap dan setuju dia dibangunkan untuk berintiman dengan anda.

Mungkin jika dia dapat lelap seketika sebelah petang, ia dapat membantumemberi kelegaan untuk dia aktif sebelah malam.

Dia boleh minum kopi untuk memberi kesegaran minda atau cuba makan herba yang dapat membantu mengawal tekanan, umpamanya herbal Adaptogenseperti ‘Nhance-X’.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Rahsia Rumahtangga Bahagia! Klik Disini!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan