Label

TIADA AIR MAZI KETIKA TERANGSANG (SAKIT TUAN)

 
Tidak semestinya air mazi terkeluar setiap kali ereksi berlaku atau lelaki itu teruja seks.


SAYA berusia 25 tahun dan bakal berkahwin hujung tahun ini. Saya musykil mengapa saya tidak pernah keluar air mazi. Saya pernah terdengar rakan berkata, apabila seseorang itu terangsang air mazi akan meleleh keluar. Masalahnya, saya tidak pernah merasakan keadaan seperti itu walaupun terangsang. Adakah keadaan ini normal?

LELAKI KELIRU
Kuala Lumpur


Sudah Bertunang? Ingin Berkahwin? Klik Disini!

MEMANG dalam keadaan teruja seksual, perjalanan darah lancar masuk ke dalam ruang otot alat sulit yang menyebabkan ketegangan alat kelamin dan penghasilan rembesan cecair dalam salur kencing atau air mazi. Kelicinan dalam salur kencing memudahkan ejakulasi apabila lelaki itu klimaks.

Jika ereksi lega tanpa ejakulasi dan alat sulit mula mengecut dan memendek, lebihan air mazi akan terkeluar. Jika alat kelaminnya tidak mengecut dan kekal dalam keadaan pejal, air mani akan kekal juga, tidak terkeluar daripada salur kencing kecuali alat sulitnya dilurut dengan tangan, baru akan kelihatan sedikit cecair jernih terkeluar dari lubang kencing.

Jadi tidak semestinya air mazi terkeluar setiap kali ereksi berlaku atau lelaki itu teruja seks. Anda tidak perlu khuatir jika tidak nampak pengeluaran air mazi dari salur kencing.

Jarang sekali salur kencing radang akibat jangkitan yang menekan pepundi salur kencing menghasilkan air mazi dan ketika itu akan kelihatan pengeluaran cecair jernih yang adakalanya bercampur nanah walaupun alat sulit tidak menegang. Apabila radang itu lega, selepas mendapat rawatan sewajar air mazi tidak terkeluar lagi.

Ada juga keadaan yang mana air mazi keluar dengan banyak ketika lelaki itu teruja seksual dan keadaan ini dikenali sebagai ‘resdung zakar’.

(Sumber Harian Metro)


Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

 Rahsia Rumahtangga Bahagia! Klik Disini!

4 ulasan:

  1. Mcm mne nak bnyakkan n keluarkan air mazi?? Tq

    BalasPadam
  2. Mcm mne nak bnyakkan n keluarkan air mazi?? Tq

    BalasPadam
  3. suami saya tidak keluar air mazi bila dah tegang takpa ke??

    BalasPadam
  4. Ada jual ubat untuk lelaki yang tiada Air mazi?

    BalasPadam