Label

RAGU SAMA ADA MENGANDUNG ATAU TIDAK (SAKIT PUAN)

Berkemungkinan ia disebabkan gangguan tekanan sehingga mengganggu ovulasi bulan berkenaan

SAYA sudah berkahwin selama sembilan bulan, tetapi masih belum hamil.

Kemusykilannya, pada 6 Mei saya didatangi haid, diikuti dengan haid pada Jun yang hadir lebih awal. Namun pada Julai saya langsung tidak didatangi haid sehingga kini.

Adakah keadaan ini mempunyai kemungkinan saya hamil? Saya belum membuat sebarang ujian kehamilan kerana masih ragu-ragu. Saya masih alami petanda sebelum haid sebab itu saya masih tidak membuat sebarang ujian kehamilan apatah lagi saya juga mengalami senggugut dan sakit kepala.

Adakah saya perlu membuat ujian kehamilan atau menunggu saja haid akan datang? Saya juga ingin tahu, adakah kesihatan seseorang itu terjejas jika dia tidak didatangi haid lebih sebulan (jika dia tidak hamil)?

Zie
Gombak.


Sudah Bertunang? Ingin Berkahwin? Klik Disini!

LEBIH mudah jika anda terus menjalani ujian kehamilan daripada anda terus bimbang, menunggu haid malah menunggu jawapan apabila mengajukan soalan ini di sini. Ujian ini banyak didapati di farmasi. lazimnya dalam harga serendah RM5 sehingga sekitar RM25.

Sekiranya haid tidak lewat sebulan sedangkan sebelum dan selepas itu kitaran menjadi normal semula, lazimnya usahlah bimbang. Berkemungkinan ia disebabkan gangguan tekanan sehingga mengganggu ovulasi bulan berkenaan. Berkemungkinan juga ia disebabkan oleh kehamilan yang kemudiannya berakhir denga keguguran awal yang disangka sebagai pendarahan haid.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Rahsia Rumahtangga Bahagia! Klik Disini!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan